Menu
0
Sluiten

Categorieën

Filters

    Wij helpen u graag vinden wat u zoekt!

    Neem gerust contact met een van onze specialisten via 0418-514018!

    Bootverf

    Is je boot toe aan een opknapbeurt? Of moet het gewoon eens in de zoveel tijd goed onderhouden worden, dan hoort daar ook bootverf bij. Wij helpen je graag verder!... Toon meer

    Merken

    Prijs

    -
    133 Producten
    Aanbieding
    Hempel's Teak Oil
    € 17,97
    Aanbieding
    Hempel's Proof 10
    € 12,05
    Hempel's Paint Stripper
    € 122,30
    Aanbieding
    Hempel's Degreaser
    € 22,25
    Aanbieding
    Hempel's Primer Undercoat
    € 23,95
    Aanbieding
    Hempel's Epoxy Filler
    € 29,05
    Hempel's Profair
    € 83,-
    Hempel's Light Primer
    € 28,50
    Aanbieding
    Hempel's Sealer
    € 30,85
    Aanbieding
    Hempel's High Protect II
    € 49,45
    Aanbieding
    Hempel's Multicoat
    € 24,20
    Aanbieding
    Hempel's Non-Slip Deck Coating

    Hempel's Non-Slip Deck Coating

    Voor gebruik op polyester, hout en staal. Voor b...
    € 24,20
    Aanbieding
    Hempel's Brilliant Gloss
    € 26,-
    Aanbieding
    Hempel's Classic
    € 35,95
    Aanbieding
    Hempel's Mille Xtra
    € 44,20

    Bootverf

    Eens in de zoveel tijd heeft je boot een opknapbeurt nodig. Een likje verf of lak doet wonderen. Bootverf gebruik je niet alleen om je boot weer te laten glanzen, maar ook om de romp te beschermen tegen aangroei en andere invloeden van buitenaf. Epifanes bootverf is een bekende in de watersportmarkt. Dit Nederlandse merk staat bekend om de kwaliteit en doeltreffendheid van de producten. Boottotaal is je online dealer van Epifanes. Daarnaast hebben we een ruim assortiment bootverf en antifouling van International, Tenco en De IJssel. 


    Soorten bootverf

    Bootverf is speciale verf die goed tegen zout en zoet water kan en alle andere omstandigheden waar een boot mee in aanraking komt. Bootverf is in verschillende kleuren verkrijgbaar zoals wit, donkerblauw, lichtblauw, zwart, rood en groen. Maar behalve dat je de juiste kleur moet kiezen, zijn er nog meer dingen waar je rekening mee moet houden bij het aanschaffen van jachtlak of bootverf: 
     

    •   Bootverf boven waterlijn: boven de waterlijn gebruik je andere verf dan onder de waterlijn. De bovenkant van de romp moet namelijk bestand zijn tegen zon, regen en andere weersomstandigheden, maar is niet continu in het water. Bij elk product staat aangegeven of het geschikt is voor boven of onder de waterlijn. Zorg altijd dat je eerst de boot goed reinigt, schuurt en ontvet voordat je begint met verven. Vervolgens brengt je een primer aan, zodat de bootverf goed hecht op bijvoorbeeld hout of staal. Daarna kun je aan de slag met de bootverf, eventueel in combinatie met een verdunner

    •   Bootverf onder waterlijn: bootverf voor onder de waterlijn moet bestand zijn tegen zoet, zout en brak water. Bovendien moet de verf geschikt zijn voor de ondergrond, zoals hout, staal of polyester. Onder de waterlijn wordt er vaak geverfd met een primer en antifouling, ter bescherming van de boot.

    •   Antifouling:
     Antifouling bootverf beschermt de onderkant van de boot tegen aangroei. Er bestaan twee soorten antifouling: zelfslijpende antifouling voor langzaam varende boten (tot circa 30 knopen) en harde antifouling voor snel varende boten. Bij Boottotaal vind je onder andere Epifanes Copper Cruise antifouling en International antifouling.

    Bootverf voor hout

    Lang niet altijd heeft je speciale bootverf of jachtlak nodig om een houten boot te schilderen. Vaak is de verf geschikt voor verschillende ondergronden. In de productomschrijving kunt je zien waar je de verf of lak kunt toepassen. Wilt je het (houten) interieur van je boot schilderen? Ook daarvoor kunt je de jachtlak gebruiken van International en Epifanes. 


    Bootverf kopen doe je bij Boottotaal

    Bij Boottotaal hebben we een uitgebreid assortiment bootverf - van antifouling voor het onderwaterschip tot antislip bootverf om glijpartijen te voorkomen. Op zoek naar goedkope bootverf? De verf van International en Epifanes is regelmatig in de sale waardoor je voordelig uit bent. Naast verf voor de boot leveren we ook alle onderhouds- en schoonmaakmiddelen en antivries voor boot en motor. 

     

    Een goede voorbereiding is het halve werk


    1) Onderhoud of nieuw systeem
    Bepaal eerst of de bestaande verf nog goed genoeg is om te onderhouden of dat het moet worden verwijderd en er een volledig nieuw verfsysteem moet worden aangebracht.


    2) Lees & volg de gebruiksaanwijzing
    Lees voor gebruik altijd eerst het etiket en volg de gebruiksaanwijzing nauwgezet. Ze behoeden je voor teleurstellingen later. Neem bij twijfel contact met ons, zodat we samen kijken naar wat het beste is voor je boot. Nadat de verf is aangebracht laat je het verfsysteem voldoende laten doorharden. Noteer relevante gegevens voor latere referentie.


    3) Goed voorbehandelen
    Een goede voorbehandeling is het halve werk. Het is dan ook belangrijk om de ondergrond te controleren en geschikt te maken om te schilderen. Goed ontvetten en schuren. Het vervelende van de voorbereidingen is dat ze vaak langer duren dan het schilderen zelf. Toch is het essentieel dat dit goed gebeurd, omdat het onmisbaar is in het behalen van een mooi resultaat.


    4) Denk aan de hoeveel materialen
    Bereken de benodigde hoeveelheid verf. Zorg ook voor de bijhorende verdunning in voldoende mate. Vergeet het verfgereedschap niet: kwasten, rollers, afplaktape, schuurpapier en denk ook aan uw eigen veiligheid.


    5) Bescherm jezelf en het milieu
    Draag bij (droog)schuren altijd een geschikt stofmasker (P1 of P2), beschermende werkhandschoenen en een veiligheidsbril. Zorg tijdens aanbrengen en drogen van verf voor voldoende ventilatie. Draag altijd geschikte werkhandschoenen en voorkom dat verf in de ogen komt. Indien goede ventilatie niet mogelijk is, adviseren wij een koolstofmasker te dragen. Verfresten en gereedschap met uitgedroogde verf altijd inleveren bij een milieudepot. Voorkomlozing in het milieu.


    6) Kies voor één- of tweecomponenten systeem
    De keuze voor een één- of tweecomponent systeem wordt veelal bepaald door de ondergrond en de omstandigheden tijdens het schilderen. Een ééncomponent systeem is makkelijker aan te brengen, is toleranter voor wat betreft de ondergrond en drogen ook bij lagere temperaturen. Een tweecomponent systeem is weliswaar harder en slijtvaster, maar stelt meer eisen aan gebruiker en omstandigheden waaronder moet worden gewerkt (temperatuur en luchtvochtigheid)


    7) Ontvet de ondergrond met geschikte ontvetter
    Vóór het schuren de ondergrond eerst goed schoon en vetvrij maken. Los vuil en aanslag verwijderen met (warm) water en geschikte ontvetter. Ontvet het oppervlak vóórdat je gaat schuren. Hierdoor voorkom je dat vet/was, etc. in de schuurkrassen wordt geschuurd. Ontvet uitsluitend met schone doeken.


    *TIP*

    Draai en vervang de doeken regelmatig en laat het oppervlak na het ontvetten goed uitdampen. Nooit ontvetten met terpentine.


    8) Gebruik het juiste schuurpapier
    Goed schuren is belangrijk voor een goede hechting op de ondergrond en tussen de verflagen onderling. Daarnaast leidt goed schuren tot een gladder eindresultaat. Primers altijd droog schuren. Aflaklagen kunnen droog of nat worden geschuurd. Gebruik voor iedere ondergrond het juiste type schuurpapier en maak het oppervlak na het schuren altijd stofvrij.


    *TIP*

    Schuur kaal hout altijd in de nerfrichting en schuur verse aflaklagen altijd handmatig met fijn waterproof schuurpapier met water.


    9) Let op de werkomstandigheden luchtvochtigheid en temperatuur
    Het te schilderen oppervlak moet altijd droog en schoon zijn. Bij verwerking in een onverwarmde loods/werkplek is de kans op condensvorming groot en kunnen vochtige omstandigheden de droging en het eindresultaat beïnvloeden. Zo kan optrekkend vocht na het schilderen in de natte verflaag slaan, waardoor de lak dof slaat. Tweecomponent aflakken zijn op dit punt extra gevoelig. Werk daarom zoveel mogelijk in een goed geventileerde, tocht-, stof-, en vochtvrije ruimte.


    De temperatuur van de verf, het object en de werkomgeving mogen niet teveel van elkaar afwijken. Dit kan het verfwerk nadelig beïnvloeden. Bij verwerking en droging beneden de minimale verwerkings- en drogingstemperatuur zullen droging en doorharding meer tijd nodig hebben en kunnen de mechanische eigenschappen niet volledig worden bereikt. Daarnaast wordt de verf bij lagere temperaturen taaier en lastiger te verwerken. Hierdoor zal het verbruik toenemen. Bij schilderen boven het hoofd bij lage temperaturen altijd oppassen voor condensvorming door neerslag van warme uitademingslucht op het koude casco. Met een hygrometer en thermometer in de werkomgeving kan afgelezen worden of de werkomgeving geschikt is om in te schilderen. Verder kan door een vloeitje op het oppervlak te houden, eenvoudig worden bepaald of het oppervlak droog genoeg is: blijft het vloeitje plakken, dan is het oppervlak te vochtig voor schilderwerk. Schilder niet in de volle zon, bij veel wind of bij vochtig weer. In geval van ongunstige werk omstandigheden is het raadzaam het schilderwerk uit te stellen tot de condities gunstiger zijn.

     

    Wij slaan cookies op om onze website te verbeteren. Is dat akkoord? JaNeeMeer over cookies »